Vítejte zpět u již třetího dílu o tom, jak si na internetu vydělat nějakou tu korunu navíc, celkem pohodlně a především bez velkých investic, protože velké investice je riziko, kterého se většina lidí z počátku bojí. A oprávněně, vždyť mnoho z investic se již ani nevrátí.
Vy však již víte, že pro náš blog, bude potřeba spíše investice časová než finanční. Peníze, které vložíte do webu – webhostingu, domény a případně šablony jsou minimální a jde hlavně o vaši práci na zaplnění webu. V minulém díle jsem nezmínil, že pokud byste chtěli kopírovat obsah z jiných stránek, není to moc dobrou volbou, protože byste byli vyhledávači penalizování. Není také moc dobré psát krátké články, minimálně byste měli mít aspoň jednu normostranu tzn. cca 1800 znaků včetně mezer. Ještě než se budu věnovat propagaci webu věnujte několik minut klíčovým slovům, které jsou velmi důležité
Klíčová slova na vašem webu
Za příklad si dejme, že budete psát o automobilech, novinkách ze světa motoru, nových modelech, výbavách vozu atd. Je dobré, popřemýšlet, jaká klíčová slova uživatelé internetu ohledně aut zadávají a podle toho je umístit ve vašich článcích. Výskyt klíčových slov by měl být přibližně 5%. Nepřehánějte to, ale také nepodceňujte. Klíčová slova pište tak, aby byla věta přirozená a dobře se četla. Současně byste měli dbát na to, aby byla klíčová slova v různých tvarech.
Dám opět jeden příklad za všechny, opět se bude týkat aut. Pokud budu psát například článek o autosalonu nezapomenu zmínit několikrát o jaký autosalon šlo a také značky vozů a jejich modely. To je jasné, přesto má člověk sklon napsat model vozu nebo značku jen jednou a dále v článku ji již více nenazývat. A to je špatně. Více informací o psaní textů zjistíte na našem firemním webu, kde nabízíme i možnost propagovat váš web. A o propagaci vašeho nového webu bude následující odstavec.
Propagaci neponechte náhodě
Věřte nebo ne, vytvořit web a zaplnit jej články, které vám osobně připadají zajímavé, nebo máte pocit, že by mohly zajímat i ostatní je to nejsnazší. Je to samozřejmě práce, protože, abyste mohli propagovat web je dobré mít na webu 10 a více článků a každý den přidávat další, ale není to nic proti propagaci, protože prozatím je váš nový web zcela neznámý, neregistrují jej zatím vyhledávače a lidé na internetu nevědí, že vznikl nějaký blog. Zde je pak hodně na vás a také na vašich finančních možnostech, zda budete chtít propagovat web zdarma, aniž byste museli investovat korunu do propagace nebo použít některou z osvědčených metod propagace a nějakou korunu za reklamu na váš nový web utratit. My se budeme věnovat oběma formám
Zdarma to jde hodně pomalu
Nejprve tedy první forma reklamy – zdarma. Věcí, které můžete udělat bez toho aniž byste vytáhli peněženku z kapsy je poměrně hodně. Například si můžete sepsat krátký email o tom, že máte nový web a odeslat jej všem přátelům a lidem ve vašem emailovém seznamu. Tato možnost vás nic nestojí a je poměrně účinná, protože řada vašich přátel se jistě ráda podívá. A pokud jim ještě napíšete, že budete rádi za sdílení možná se váš web dostane i mezi další lidi. Druhou možností je Facebook. Sociální sítě mají velký vliv a jsou přínosem nejen pro velké společnosti. Napište zajímavý komentář, vložte link na vaše stránky a někteří uživatelé se jistě podívají.
Čím více máte přátel, tím více návštěvníků na stránky dostanete. Velká výhoda je, že vaši přátelé mohou příspěvek sdílet na své Zdi, takže se o vašich stránkách může dovědět více lidí. Velký pozor je třeba dát na načasování. Jde o to, že pokud špatně zvolíte čas dojde k tomu, že váš příspěvek zapadne mezi další a návštěvnost vašich stránek bude malá. Pak nezbude než opakovat na vaše stránky. Můžete se také zkusit domluvit s webmasterem jiných stránek na výměně banneru, avšak malinko problém bude v tom, že váš web zatím nemá mnoho co nabídnout. Další možností, jak propagovat váš nový web je umístit jej na některý z agregátorů článků. Například linkuj.cz je velmi populární. Díky jeho populárnosti je opět velký problém vymyslet tak zajímavý titulek, aby jej navštívilo dostatek uživatelů internetu.
Registrace do katalogů
Registrace do katalogů byla dříve takový všelék, bohužel dnes už tomu tak není. Ba naopak, registrace do některého z katalogů z nízkými page rank nebo Srank vám může i uškodit. Proto dobře vybírejte, kam své stránky zaregistrujete. Jedno je však důležité. Vždy musíte vymyslet nový nadpis a nový popis, abyste se vyhnuli duplicitnímu obsahu. Takže „Kopírovat“ a „Vložit“ nechte spát a zapojte mozkové závity.
Tím končí první část propagace vašeho webu. Ve druhé části si probereme propagaci placenou, která vydá na svou vlastní kapitolu.
Úvodní část „Jak vydělávat peníze na internetu bez velké investice“
První díl se věnuje instalaci redakčního systému WordPress
Ve druhém dílu se zabýváme instalací pluginů a tvorbou obsahu
Třetí dil – část druhá – placená propagace