Dimenze se označuje příponou D a před ní je dané číslo které vypovídá o počtu rozměrů (délka, šířka, výška, hloubka). Dimenze v IT směru bychom mohli rozdělit do 3 základních skupin.
1D – Obsahuje pouze jeden směr většinou výšku nebo šířku, lze zobrazit pouze za využití 2D vesmíru.
2D – Prostor který obsahuje dva rozměry výšku a šířku nebo délku. Jeho zobrazení je možné na veškerých displejích.
3D – Trojrozměrný svět je popsán třemi směry, předměty v 3D světě mají svůj objem a polohu.
Promítání zdánlivě 3D objektů je možné na plochém 2D médiu (papír, monitor, atd.)
Využití 2D v IT
Dvourozměrná zobrazovací plocha je klasickým médiem IT, všech monitorů, displayů a grafických programů.
2D grafiku můžeme rozdělit na rastrovou a vektorovou. Vektorová grafika se využívá ve webdesignu, na tvorbu propagačních materiálů a technických výkresů. Rastrová grafika v dnešní době nemá hojné využití, byla postupně nahrazena vektorovou grafikou, avšak v některých odvětvích je stále využívána.
Využití 3D v IT
Využití třetího rozměru v IT je čím dál více častější. Od roku 1995 se využívá k tvorbě animovaného filmu, první animovaný film Toy Story byl vydán v roce 1996. Po roce 2000 se roztrhl pytel s animovanými filmy a dlouho na sebe nenechalo čekat ani odvětví herního průmyslu. Postupem času se začali vyrábět 3D televize a filmy, které divákovy přinesli více intenzivní zážitek ze sledování filmů.