V první části dalšího SEO článku zaměřeného tentokrát na obrázky jsme si řekli, kde se dají hledat obrázky a odkud je stahovat aniž byste porušili autorská práva vlastníků obrázku. Druhá část bude o popiscích obrázků, protože mnoho lidí na ně zapomíná a přitom jsou důležité. Udělat také správný popisek není jen tak.
Nezapomínejte na popisky obrázků
Už jsem to psal v první části. Když přidáte obrázek a to i náhledový nebo obrázek do článku nezapomínejte, že je velmi důležité k němu dodělat i popis. Uživatelé internetu často hledají věc podle obrázku a tak pokud budete mít vyplněn popis správně, mohou vyhledávače váš obrázek zobrazit a tím i celý článek, který u obrázku máte nebo i produkt v Ezopu. Je to proto velmi důležité.
Jak má vypadat správný popisek
Správný popisek ukážu třeba na fiktivním článku o novém Fordu Mondeo, kdy do článku vložíte obrázek nového auta. Popisek by mnoho lidí pojmenovalo jako „Ford Mondeo“. Jenže to nestačí. Ford Mondeo se již několik let vyrábí a pokud budou uživatelé hledat toto auto jako novinku tak budou hledat např. Ford Mondeo 2014, Nový Ford Mondeo a podobně. Zkuste tedy napsat třeba toto: Nový Ford Mondeo pro rok 2014 bude vybaven adaptivním tempomatem třeba…nebo Ford Mondeo pro rok 2014 přijde na trh ve variantě s dieslovým agregátem 2,2 L a výkonem 120 Kw.
Další příklad, když budete psát článek třeba o motýlech, do článku stáhnete zřejmě obrázek motýla. Ideální popis obrázku však není „motýl“, to každý vidí, že na obrázku není třeba kráva, ale ideálně je zrovna u zvířat napsat druh motýla a to pokud možno i latinsky např.: Bělásek zelný – Pieris brassicae je motýl, kterého zná asi každý z nás nebo: Detail motýla běláska zelného – Pieris brassicae či podobné formulace. Je důležité, aby se v názvu vyskytl druh onoho motýla, protože podle něj uživatelé na internetu hledají.
Vyplňujte název obrázku i alt popis
Někdo se může ptát, zda je dobré vyplnit jen název obrázku nebo i alternativní popis. Je dobré vyplnit obojí a přitom nevadí duplicita, tedy pokud budete popisovat název obrázku a stejným textem popíšete i alternativní název obrázku. ALT je dobrý také proto, že uživatelé pokud najedou na obrázek myší tak vidí název obrázku, takže děláte práci k dobru nejen vyhledávačům ale i uživatelům
Příklad špatných popisků
Zrovna při psaní tohoto článku jsem se díval, jak jsou na tom se sněhem Herlíkovice, můj oblíbený SKI areál. Na úvodní stránce mají 3 aktuální fotky. Název dal admin stránek jako „Kopec“, „Kopec2“ a „Kopec3“. Za všemi obrázky ještě .jpg. Je to škoda, protože jde o aktuální obrázky a pokud by tedy napsali že jde o obrázek severní sjezdovky z data 14.12. a třeba 8:00 půl hodiny před otevřením areálu byla by taková informace uživatelům mnohem více k užitku něž „Kopec“. Každý vidí, že na snímku není stoh sena ale kopec. Samozřejmě pro vyhledávače by nebyla informace po zaindexování již moc aktuální, protože indexace neproběhne hned, ale zase je důležité mít i nějakou historii, takže by to prostě nebylo na škodu. A především informace po najetí myši by pro uživatele měli daleko větší informační hodnotu, aniž by ještě na obrázek vůbec kliknuli. Dělat dobré popisky k obrázkům je prostě důležité.