V prvním dílu o registracích do katalogů jsme si psali něco o tom, jak začít. Dnes si povíme něco více o tom, co je dobré udělat před registrací, abyste neměli nervy a aby vše proběhlo jak má.Několik drobných ale užitečných rad, které vám snad pomohou k lepší optimalizaci vašich stránek.
Vytvořte si speciální email
Rada nad zlato, opravdu. Každý katalog potvrzuje registraci emailem. Pokud si nevytvoříte speciální email bude vám chodit tento potvrzovací email do běžné složky a vy se brzy ztratíte v přehledu zda byl již váš odkaz do katalogu registrován či nikoliv. Speciální registrační email použitý jen pro tyto účely má výhody, že můžete pohodlně sledovat které katalogy vás již registrovaly. Přehled je důležitý, zvlášť, když některé registrace do katalogů trvají až 3 měsíce, to pak už člověk zapomene, kde že ho registrovali.
Zaplaťte si pouze kvalitní registraci
Když se ovšem nechcete registrací zabývat doporučuji vám zvolit kvalitního člověka, který registraci provede. Nenechte se nalákat registrací do 500 nebo tisíce katalogů a internetových vyhledávačů. Taková registrace je na nic, nepomůže vám. Máme z praxe velmi dobré zkušenosti se SEO Wagner, jehož nabídku můžete najít třeba na Aukru. Registrace je sice za 800 Kč, ale je kvalitní a užitečná a pomůže vám jistě více než nabídka za 300 Kč, která se tváří tak moc lákavě až z ní jde mráz po zádech. Kvalitních registrátorů je více, ale pana Wagnera můžeme doporučit z vlastní zkušenosti.
Buďte trpělivý
Nelze očekávat, že po registraci do katalogů vám začne chodit na stránky dvakrát tak více lidí nebo že hned dostanete Page rank 3, když jste měli předtím PR 1 nebo 0. Chce to svůj čas. Jakmile si Google nebo seznam projde weby, kde registrace proběhla a najde tam zpětný odkaz na Váš web zaregistruje jej a pokud bude odkaz z kvalitního zdroje můžete se těšit na nárůst ranků. Google však ranky přehodnocuje jednou za čas, poslední proběhl asi v listopadu, předtím někdy v březnu. Takže se určitě nestresujte tím, že se nic neděje a že jste platili marně. Všechno se pozitivně projeví, ale chce to svůj čas. Vyšší návštěvnost však lze ale očekávat jen stěží.
Registrace do katalogu firem – Seznam
Pokud nabízíte nějaké služby či produkty mělo by být první co uděláte registrace do katalogu firem na Seznamu. Tu si proveďte sami. Je na vás, zda za ni budete chtít platit. Cena za rok je dost vysoká, pokud máte pocit, že se to vyplatí určitě si můžete zaplatit, budete častěji ve výsledcích hledání. Ale není špatná ani neplacená registrace, jen se připravte na pár telefonátů od Seznamu, kdy vás budou otravovat a nabízet vám PPC reklamu a také placené místo ve firmách.cz.
Google si vás najde sám
Asi je to známá věc, přesto se vždy najde někdo pro koho je to novinka. Do Googlu nelze registrovat odkazy – tedy lze přes webmaster tools, ale jen u webu, kde tento šikovný nástroj máte zprovozněn. Musíte počkat než si vaše stránky Google najde a oindexuje. Pomůžete mu, když na stránkách budete mít XML site mapu.
Tolik tedy k registracím do katalogů. Pamatujte že každá registrace musí mít unikátní název i popis, jinak to vyhledávače vyhodnotí jako duplicitu a budou vás penalizovat.