Duo cum faciunt idem, non est idem. Když dva dělají totéž, není to totéž.
Hospodářská soutěž je tady odjakživa, ale v některých obdobích byla státem blokována (stát udával ceny a zamezil konkurenci). Denně se setkáváme se stovkami produktů a služeb a každý z nich má svou konkurenci. Těžko můžou tuzemské výrobky konkurovat levným výrobkům z Číny svojí cennou, proto se snaží nahradit to kvalitou, komunikací se zákazníkem, kvalitní značkou a odlišením se od konkurence.
Konkurence je zdravá aneb bez konkurence by to nešlo.
Konkurence znemožní přemrštěné ceny daného výrobku nebo služby. Kdyby nebyla konkurence, majitel by mohl nasadit přemrštěné ceny a “ždímat” koncového zákazníka.
Jak být o krok napřed před konkurenčními weby?
Váš web by měl být správně stylisticky zvládnutý a líbivý (v jednoduchosti je síla). Budete o krok napřed před konkurencí, když vás vyhledávače budou indexovat výše než vaši konkurenci. Snažte se být vstřícní a obezřetní ke svému zákazníkovy. Pokuste se mít výhodnou reklamu v poměru cena – kvalita a správně re-investujte peníze zpět do Vašich projektů.