Internetová reklama – Banner

Internetová reklama – Banner

Banner jako reklama spadá do sekce plošné internetové reklamy. Takto je označována část webu nebo jiné počítačové aplikace kde je reklama umístěná. Z pravidla to bývá nějaký obdélník nebo proužek indexovaný jako odkaz.

Statický banner

Statický banner je tvořen většinou obrázkem a nebo animací (jpg, png, gif). Uživatele by měl především zaujmout svojí barevností, pestrostí a animací.

Dynamický banner (interaktivní)

Častěji se používá dynamický banner který staví na interakci s uživatelem. Tento způsob kombinuje grafickou stránku s kódem nebo pluginem, anglicky nazýváno richmedia. Uživatel většinou po najetí myši vykoná interakci, která přehraje zvuk, spustí animaci nebo video a snaží se dále zaujmout uživatele.

Kritika bannerů

Webové bannery jsou často kritikou návštěvníků, kteří berou tento způsob reklamy jako přehnanou komerci internetových stránek. Díky tomuto nesouhlasu existují programy a pluginy které dokáží tyto reklamy v prohlížečích nezobrazovat.

Zdroj obrázku: www.sxc.hu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *