Řekne-li se persona, pravděpodobně mnoho lidí, a to ani podnikatelů neví, o co, nebo o koho vlastně jde. Přitom tento pojem by měl být v oblasti podnikání skutečně klíčový. Pod personou si lze totiž představit jasného reprezentanta vaší cílové skupiny. Tedy toho, který má ideální předpoklad k tomu, že vaše zboží nebo služby nakoupí. I proto by měli být všechny firemní strategie vytvářeny s ohledem na to, že možná nemusí být v souladu s kroky, které byste udělali vy sami, ale musí se stoprocentně shodovat s kroky, které by udělala daná persona.
Tomu může například odpovídat koncepce internetových stránek, právě kroky nutné k dokončení objednávky, nebo množství informací, které jsou poskytovány. Daná persona je přitom poměrně dobře popsatelná, a tak je dobré si takovou jasně vytvořit a definovat. Lze jí dát i jméno, stanovit její věk, zájmy, pohlaví, určit lokalitu, ve které žije, nebo zda je ženatý či vdaná, nebo kolik má dětí. To vše jsou velmi důležité aspekty, jelikož budoucí kroky vaší společnosti by měli vést přesně tím směrem, aby této vaší virtuální postavě, tedy vaší personě perfektně vyhovovali.
Persony však nelze vytvářet namátkou. Persony by měli být obrazem vašich zákazníků a měli by plně reflektovat jejich potřeby. Ty nejčastěji získáte analýzou toho, co nejčastěji kupují, jak drahé zboží kupují, či zda jednají impulsivně a reagují na slevy a benefity. Ideální jsou také schůzky či různé dotazníkové formy, díky kterým získáte další relevantní informace. A právě z nich vyjde přesně daný výsledek, podle kterého vytvoříte právě onu vaši personu. A právě zacílení přímo na ní vám přinese nejenom větší konverze, ale v budoucnu také vyšší zisky. Nebudete ztrácet čas věcmi, o které u vás není zájem, a budete se soustředit pouze na to, co vaši klienti chtějí. A díky vytvořeným personám se jim přesně trefíte do noty.
Článek vyšel ve spolupráci s www.tvorba-internetovych-stranek.cz