Každý uživatel internetu občas čte články, o kterých nemá ani tušení, že jsou reklamní. Jedná se o takzvané PR články, které si lidé často nechávají psát, aby propagovali svoji službu, produkt a podobně. PR články se umisťují jak na free webech, tak na placených serverech. Článek na placeném serveru, který má dobrou návštěvnost může být velmi efektivní.
Pokud nevíte, jak PR článek vypadá, tak vězte, že se jedná o klasický článek na jakékoliv téma. V článku je pak většinou zmínka o konkrétním produktu a doporučení. Někdy však článek zmínku o konkrétním výrobku či firmě neobsahuje a vy se na ně dostanete pomocí rafinovaného zpětného odkazu umístěného na klíčové slova. PR články velmi usnadňují budování brandu a jsou skvělým pomocníkem v linkbuildingu. Kvalitní copywriter si za PR článek řekne i několik set korun. Opravdu záleží na tom, kde chcete článek publikovat a zda ho bude někdo opravdu číst, nebo ho máte jen kvůli odkazům